Crnogorska Kinoteka i KINO prikazuju: Lift za gubilište

U okviru ciklusa ‘Film i muzika’, Crnogorska Kinoteka i KINO prikazuju film Ascenseur pour l’échafaud (sh. Lift za gubilište, engleski Elevator to the Gallows), 8. februara od 19 sati, u prostorijama Kina, na Trgu Nikole Đurkovića 8, uz slobodan ulaz i ograničen broj mjesta.

To je francuski crno-bijeli kriminalistički film snimljen u režiji Louisa Mallea, kome je predstavljao režijski debi. Premijerno je prikazan  1958. godine, a danas poznat kao jedno od najznačajnijih ostvarenja kriminalističkog žanra 1950ih.

Poseban pečat dala mu je  jazz muzika koju je napisao Miles Davis, i koja je poslije izdana kao jedan od najpopularnijih albuma u njegovoj karijeri.

Lift za gubilište predstavlja adaptaciju istoimenog romana Noëla Calefa. Protagonist, čiji lik tumači Maurice Ronet, je Julien Tavernier, bivši padobranac i veteran ratova Indokini i Alžiru, koji odluči ubiti Simona Caralu, bogatog industrijalca, svog šefa i supruga svoje ljubavnice Florence (čiji lik tumači Jeanne Moreau), i tu svrhu, isplanira savršen zločin, pri čemu smrt njegove žrtve namjesti da izgleda kao samoubistvo.

Film je kritičare impresionirao time što je Malle istovremeno koristio motive i ikonografiju američkog film noira, dok mu je istovremeno dao vlastiti autorski stil. To se prije svega odnosilo na sumornu atmosferu pariških ulica noću, koju je snimio direktor fotografije Henri Decaë. Dio kritičara je Malleove narativne tehnike i montažu povezao sa onima koji će uskoro postati zaštitni znak Novog vala. Posebne je, pak, pohvale dobila Jeanne Moreau, kojoj je upravo nastup u Liftu za gubilište dao status jedne od najvećih francuskih filmskih zvijezda svog vremena.

Elevator to the Gallows (1958)
Režija: Louis Malle
Scenario: Louis Malle, Roger Nimier