Himna u Rambovoj obradi: Kritika izvrnutih kriterijuma savremenog društva

Antonije Pušić – alijas Rambo Amadeus, napravio je muziku za pozorišnu predstavu „Čuvari tvog poštenja“, koja je premijerno odigrana sinoć u Velikoj sali KIC-a „Budo Tomović“ u Podgorici. Rambo se na daske koje život znače, poslije glumačkog angažmana u operi Isidore Žebeljan, vraća kao kompozitor muzike u autorskom projektu jednog od vodećih reditelja regiona, Borisa Liješevića.

Oj svijetla majska zoro – Rambo Amadeus

,,Ovo je duboko kritička predstava o društvu, društvenim odnosima i etici savremenog društva koja se jako udaljila od moralnih normi društva u kom smo nekada vaspitavani. Sa velikim osjećajem odgovornosti sam pristupio pravljenju muzike, nadam se da sam uspio da aranžmanom i zvukom koji sada dominira noćnim klubovima zapravo ilustrujem današnji, vrlo relativizovan odnos prema stihu iz himne – I čuvari tvog poštenja. Drago mi je da je predstava doživjela ovacije na premijeri, da je tako prihvaćena, da je dirnula ljude u srce, i da sam dao svoj skromni doprinos tom kulturnom događaju sezone“, kazao je Rambo za Herceg Novi Cool.

Ideju za komad „Čuvari tvog poštenja“ Liješević je pronašao u stihu crnogorske himne, a predstava se bavi savremenim društvenim okolnostima u kojima živimo i vrijednostima na kojima smo odgajani. Postavlja brojna aktuelna pitanja poput onih šta danas znači poštenje u Crnoj Gori, šta smo u stanju da žrtvujemo zarad časti i obraza, kakvi smo i gdje smo u odnosu na pretke, šta nam je donijelo vrijeme koje nas udaljava od osnovnog „koda“ naših predaka, te šta je ostalo od poštenja koje je iznjedrilo našu himnu.

Pored reditelja Liješevića i Ramba koji je uradio muziku, u autorskom timu su Gorčin Stojanović kao scenograf, zatim kostimografkinja Tijana Todorović i dramaturškinja Stela Mišković, a igraju:Dubravka Drakić, Božidar Zuber, Emir Ćatović, Branka Femić, Željko Radunović, Katarina Krek, Ivona Čović-Jaćimović, Sanja Popović, Pavle Ilić, Branko Ilić i Simo Trebješanin.

Prva repriza prdstave zakazana je za 19. februar, u 20 sati, takođe u Velikoj sali KIC-a „Budo Tomović“.

Kalendar

jul, 2024